„ORLEN Lietuva“ rezultatus lėmė labai žemos perdirbimo maržos

23-10-2013  Naujienos

​2013 metų 9 mėnesių finansiniai rezultatai, palyginti su 2012 metų tuo pačiu laikotarpiu:
• 8 procentais išaugusios pajamos;
• 13 procentų padidėję pardavimai;
• 0,27 procentiniais punktais rekordiškai sumažintos vidinės kuro sąnaudos ir nuostoliai;
• 11,62 procentiniais punktais aukštesnis įrenginių tinkamumo naudoti rodiklis;
• EBITDA LIFO sudarė 39 mln. JAV dolerių;
• 0,54 procentiniais punktais sumažėjusi šviesiųjų naftos produktų išeiga.
 
Per devynis šių metų mėnesius „ORLEN Lietuva“ pajamos išaugo 8 proc. iki USD 6,122 mlrd. JAV, tačiau tai, kad smuko naftos perdirbimo maržos, ypač per 3-ąjį šių metų ketvirtį, turėjo neigiamą poveikį bendrovės „ORLEN Lietuva“ finansiniams rezultatams.

Bendrovės EBITDA (pelnas iki palūkanų, mokesčių, amortizacijos ir nusidėvėjimo atskaitymų) pagal LIFO apskaitos metodą per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sumažėjo 89 mln. USD. Trečiąjį šių metų ketvirtį EBITDA LIFO per metus sumažėjo 104 mln. USD.

„Žemos perdirbimo maržos per pirmus devynis šių metų mėnesius stipriai paveikė visą Europos naftos perdirbimo sektorių. Pramonė patiria didelį konkurencinį spaudimą dėl menkos paklausos ir jaučiamo gamybos pajėgumų pertekliaus. Tai lėmė mažesnes pajamas ir privertė bendrovę mažinti perdirbamos žaliavos kiekį,“ – sakė Ireneuszas Fąfara, bendrovės „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius.

Nepaisant neigiamų trečiojo ketvirčio finansinių rezultatų, „ORLEN Lietuva“ naftos perdirbimo produktų gamykloje per metus pavyko 0,27 procentiniais punktais iki rekordinio lygio sumažinti vidines kuro sąnaudas ir nuostolius bei pasiekti 11,62 procentiniais punktais aukštesnius įrenginių tinkamumo naudoti rodiklius.

Nuolatinis dėmesys Baltijos šalyse užimamos rinkos daliai lėmė trečiąjį 2013 m. ketvirtį 12 proc. padidėjusius pardavimus vidaus rinkose. Tuo pačiu laikotarpiu per metus pardavimai Baltijos šalyse išaugo 9 proc., o NVS rinkose padidėjo 26 proc.

Per pirmus devynis šių metų mėnesius teigiamas pardavimų augimo tendencijas rodo 13 proc. padidėjusios bendros pardavimų apimtys, tuo pačiu metu vidaus pardavimai išaugo 12 proc.,  o prekyba jūra padidėjo 14 proc.

„ORLEN Lietuva“ yra Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai partnerė.

 
 
 

ORLEN Grupės prekiniai ženklai