„ORLEN Lietuva“ trečiąjį ketvirtį padidino pardavimus vidaus rinkose ir produktų gamybos efektyvumą

04-11-2011  Naujienos

2011 metų III ketvirčio finansiniai rezultatai, lyginant su 2010 metų III ketvirčiu:

• 44% išaugusios pajamos;
• 16% išaugę pardavimai vietos rinkose;
• 0,25 procentiniais punktais sumažėję gamybos nuostoliai ir kuro suvartojimo norma;
• 6 mln. JAV dolerių (USD) veiklos nuostolis iki palūkanų ir mokesčių atskaitymo (EBIT), apskaičiuotas pagal LIFO atsargų įvertinimo metodą, 15 mln. USD pagerintas rezultatas lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu; 

Per devynis šių metų mėnesius „ORLEN Lietuva“ pelnas iki palūkanų ir mokesčių atskaitymo (EBIT), apskaičiuotas pagal LIFO atsargų įvertinimo metodą, sudarė 5 mln. USD. Tačiau trečiąjį ketvirtį bendrovės EBIT LIFO veiklos nuostolis siekė 6 mln. USD.  Neigiamam ketvirčio rezultatui didžiausios įtakos turėjo nepalanki makroekonominė situacija, kuri staiga pablogėjo rugsėjo mėnesį. Vis dėlto, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendrovės veiklos rezultatas išaugo 15 mln. USD.

Nepaisant stiprios konkurencijos, 2011 metų III ketvirtį „ORLEN Lietuva“ sugebėjo išplėsti savo užimamą dalį vidaus rinkose ir per metus 16% padidino pardavimus. Bendras pardavimų kiekis, įskaitant pardavimus tiek vidaus, tiek užsienio rinkose, išliko toks pat kaip 2010 metų III ketvirtį, t.y. 2,4 mln. tonų. Šie veiksniai, kartu su didesniu veiklos efektyvumu ir mažesne energijos išteklių sunaudojimo intensyvumo norma, lėmė pagerėjusius „ORLEN Lietuva“ finansinius rezultatus.

„Nepaisant netikrumo rinkose ir iššūkių, su kuriais trečiąjį šių metų ketvirtį susidūrė naftos perdirbimo pramonė, devynių mėnesių rezultatas rodo mūsų nuolatines pastangas didinti gamybinės veiklos efektyvumą, išlaikyti teigiamus pinigų srautus ir stabilų pardavimų augimą. Žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, matome teigiamų pokyčių, kurie susiję su tebesitęsiančiu ekonomikos augimu Baltijos šalyse“, – sakė „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fąfara.

„PKN Orlen“ ir „ORLEN Lietuva“ vadovybės įgyvendintos priemonės, skirtos gamybinės veiklos efektyvumo gerinimui, jau duoda rezultatų: per tris mėnesius nuo liepos iki rugsėjo „ORLEN Lietuva“ gamybos pajėgumų išnaudojimas padidėjo iki 96% (83% 2011 m. II ketv.), išaugo pardavimai vietos rinkose, o taip pat užtikrintas stabilus naftos produktų perdirbimo įrengimų darbas.

« grįžti

 
 
 

ORLEN Grupės prekiniai ženklai